onsdag 29 augusti 2012

Kalispera!

Foto: Kamilla

Foto: Kamilla

Foto: Kamilla

Foto: Kamilla

Foto: Kamilla

Foto: Dennis

Foto: Dennis

Foto: Dennis

Foto: Kamilla

Varför kallas det semester?

Ja det här livet det tar hårt på krafterna, vet inte riktigt varför man kallar det semster J
Det är varmt och man svettas som ett svin! Som jag sa innan så är det en omöjlighet att vara snygg här, ha ha, håret står på ända, osminkad MEN med en hyfsad solbränna och ett par solglasögon så funkar det ändå!
Varje kväll så går vi in till stan, kanske det är ca en km, inte så långt alls men i denna värmen så blir det ett helt företag, särskilt med min klena kropp! Sen ska vi ju hem igen, så det gäller liksom att planera så man går i tid, jag menar så att man hinner hem innan man somnar!

Idag har jag försökt att ”toksola” lite! Har ju mest varit i skuggan tidigare, klok jag! Men nu när det blivit någon grad svalare (det är väl strax över 30 nu bara) så kan man klara en stund, så jag har legat som en strandad val på luftmadrassen, i solen, och verkligen försökt att suga musten ur den, solen alltså, så mycket det går och så mycket jag orkar!

Den lilla båtturen vi skulle ut på imorgon blev framflyttad till fredag, vilket innebär att imorgon blir sista dagen vid poolen! Och under vår palm! (en liten suck där)
Men det ska verkligen bli skönt att komma hem!
Tänk att få sova i sin egen säng, att få duscha i sin egen dusch, att få slappa i sin egen soffa med sitt eget nätverk!
O himmel så många bloggar jag har att läsa ikapp, det kommer ta hela söndagen, minst!


Inga kommentarer: