lördag 25 augusti 2012

Dansa!!,,,,,, Pausa,,,,,









Njaa,, dansa gör vi kanske inte precis, det är för varmt och så har jag för ont i mitt ben! Har lite problem med att gå sträckan mellan hotellet och stan,, och sen tillbaka! Men ,,, vad gör man!
 Ibland så kommer toner från musik som får benen att sprattla till en aning :-)
Och man skulle vilja stampa till, till den grekiska musiken eller ta ett skutt till den kända discomusiken!
Oj jaa, där lät jag som en gammal kärring! ha ha!

Men i dag, ja då känns det som att vi pausar,,, lite,,,

för efter gårdagen så är vi i dag alla ganska slagna, både av det fantastiska blå och av sol!
Och ingenting kan jämföras med de ställena vi badade på igår! I dag har vi suttit under ”vår” palm, i skuggan och myst. Löst korsord, badat, spelat lite boll,,, ja inte alltför ansträngande!

Maken och jag gick ner till havet och där låg vi sen i plurret och flöt i en timme eller så!
Inte ett dugg svalkande, snarare tvärtom, precis i makens smak med andra ord!

Efteråt får man ta ett dopp i poolen som är lite mer svalkande då! Men att jämföra hav och pool är inget jag ska ge mig in på, för det går inte! Havet är underbart men det är poolen med, men på helt olika sätt! När man har badat i havet så är man helt vit av salt när man torkat, hoppas det fungerar som någon helande ”kroppsmask” eller nåt J

Vet inte om det stämmer men det känns som om det blir varmare och varmare här, i går när vi skulle sova så var det inte ens kyligt på rummet! Det är sanslöst så varmt det kan vara!

Strax intill palmen vi brukar befinna oss under så finns det en liten kissekatt, hon har fyra ungar! Småbarnen flockas runt denna söta varelse, men idag lyckades jag ta några bilder på sötnosarna!

I kväll har vi varit och ätit på restaurang! Åhh vad det var gott! Nu sitter vi på vårt vanliga ställe och ”håller kväll”!

Man kan säga så här, att botox i läpparna, ja det behövs inte på mig i alla fall,, inte på ögonlocken heller! Detta beror inte på sprit eller något annat än sol! Och då ska medges att jag inte legat pladask och solat en enda gång här! Det går inte, man måste va i skuggan! Eller i vattnet!

Sammanfattningsvis, ja då måste jag säga att det hade inte varit kul att åka hem idag! Det hade det inte!
Men jag tror att vi längtar hem allihopa nu! Det finns så mycket man saknar!




1 kommentar:

Fru Sederblad sa...

Fy, vad varmt! Ni har det nog varmare än vad vi har det. Och här har det faktiskt lättat, även om det fortfarande är varmt.