lördag 18 augusti 2012

Första dagen!


2012-08-18
14:10



Den gröna ön

Ja då har vi landat, åkt buss och hamnat på vårt hotell. Utan resväska!!
Ja, heltjävlasjälvklart, så har min resväska stannat kvar i Köpenhamn! Amen alltså, vad är det med dom! Varför glömma att lasta min väska liksom!
Jag är helt övertygad om att sonen klarat sig bättre utan sin packning än vad jag gör! Ja förlåt, det är taskigt att säga så! Förhoppningsvis kommer väskan redan ikväll.
Det hade ju vart skönt att få borsta tänderna, eller hur!

Nu har vi traskat runt här några timmar i väntan på våra rum! Det visade sig att det var incheckning kl 14. Och här är varmt, alldeles för varmt för att inte ha något att byta om till! Tänk att få ha sin väska, ta fram en tunn sommarklänning och ett par flipflop och gå ut i solen!

Här är för resten riktigt fint, klart över förväntan! Och nu när vi fått våra rum så måste jag tillstå att vi är nöjda! Enkla men rena och snygga rum, och badrum som är helt ok enligt min mening! Och jag, ja jag är kräsen jag!

Utsikten från balkongen, ja den är inte fy skam den heller!

Vi har som sagt haft tid att rekognosera omgivningarna lite och har hittills hittat två pooler. Den ena var vi helt överens om att den var den bästa! Så, om väskan kommer fram och jag får tag i mina kläder så blir det poolhäng imorgon.

För resten så har jag inhandlat en bikini, he he, och flipflop ska jag gå ner och köpa och en sommarklänning med! Sen skickar jag räkningen till Malmö Aviation J

Uppdatering på detta:
Klänning är inköpt!
Skor,, nej, det har jag inte hittat några ännu! Däremot så hittade den ena sonen två par! Kanske ska ta ett par av dem,, med tanke på att jag är en så god mor!

Vi gick en runda in till ”stan”, för att hitta en bankomat! Vi har ju nämligen inte tagit oss tid at växla pengar innan!!!!
Vi gick o vi gick, igenom hela byn, och vi hittade automaten till slut! Det var varmt som fan, så vi stannade till på ett hak
på vägen hem, där hade de gratis WiFi! Ja, så då kan vi välja, antingen går vi en bit, betalar för drickan och har gratis WiFi, eller så dricker vi gratis på hotellet och betalar en ganska stor summa för att få WiFi. Ja,, det är alltid val man får göra!

Väskan, ja , det enda jag hört än så länge är att den ska få en sjuhelvetesresa genom Berlin, Frankfurt och Aten för att slutligen landa här hos oss på Korfu!
Vi får väl se hur det blir med den saken.
Nu ska vi snart gå och äta lite, iklädd ny klänning (en grå trikåtrasa) och skorna som jag gått i hela dagen och fått stora blåsor under fötterna av!

Ny uppdatering:
Jaaaaaa:

Inga kommentarer: