måndag 1 augusti 2011

Om när man går o går på jakt efter Breezer med kläder på

Även idag åkte promenadskorna på. Molnen hänger som en tjock hinna framför solen. Så vad gör man?? Jo man kan gå på jakt efter Bacardi Breezer med lila kappa på, den med dragkedja! Man kan gå in i varenda seven/eleven butik längs hela den fem km långa stranden. Säkert tio butiker.
I en butik hittade vi en flaska! Men den fick vi inte köpa för kl var inte över 11. Så fortsatte vi att gå. Och längst bort hittade vi ytterligare en som vi naturligtvis köpte!

Alltså idag har vi gått i ett kör i nästan fyra timmar. Behöver jag säga att mitt artros drabbade ben inte vill mer.
Vi stannade och åt en glass på ett ställe som såg hur mysigt ut som helst. Undrar varför vi inte bokade där. Pool o solstolar o hela kitet liksom.

Nåväl vi fortsatte vår jakt på den lila flaskan och kom tillbaka till det första stället där vi varit innan kl 11 och som tur var fanns flaskan kvar! Så nu har jag och Marlene vars en J

Efter detta kände jag mig helt klart färdig med gåendet för idag, men vi fortsatte över den där bron som vi inte kom över igår, då vi ju fastnade hos frisören!
Vi gick o vi gick och fick på vägen se en massa otäcka skaldjur, brrrrr
Slutdestinationen var hamnen eller piren eller vad man nu vill kalla det!

Efter lite vila där blev det strandpromenad hem.

Svettig, ohhhh nä, det fullständigt dryper om mig.

Har legat i ett iskallt rum och vilat en stund och nu har vi stannat till på ett av våra wi-fi ställen. Och se på fan, det funkar med bilder här.
Nu bär det snart av till the tailor förhoppningsvis för sista gången, sen blir det middag.
Hoppade över lunchen idag oxå.

Imorgon kommer vi ligga på stranden oavsett väder, jag orkar inte gå en meter till! Ba så ni vet!


Is i stora lass.

ut över havet.

På vissa ställen ser det riktigt fint ut!

Fler figurklippta buskar.

Längs gatan.

Ett konstigt djur,,,

Färglada hus finns här gott om.

Ännu en gatubild.

Kokospalm.

Och så det där stället där vi åt glass, kolla poolen. Mmm

Romrussin glass, sååå god.

På andra sidan bron. Tupputställning?


Och så en massa baljor med skaldjur av olika sorter,,,,





Hamnen, piren som är på andra sidan bron.




Alla båtarna




Och så en bråkdel av dessa jävliga myggbett, ser ut som en pestsmittad.

Om ni inte ser vad detta är så kan jag tala om att det är delar av min kameraväska. I flera omgångar nu har den liksom bara krackelerat och fallit sönder som om den vore gjord av sand eller nåt. Nu har jag fått knyta fast bärremmen på väska. Släng skiten,,,,!

Strandpromenaden hem,,, inte så långt tack och lov!

Det laxrosa huset där borta bor vi i!


Och så dessa breezers, som vi jagar i olika färger.

Inga kommentarer: