tisdag 2 augusti 2011

Äntligen lite sol,,,

Tre dagar med mulet väder är ju inte vad man förväntar sig när man åker hit!
Hade det inte blivit lite sol idag hade vi blivit sura!
Eftersom jag har så goa vänner som agerar personlig väckarklocka till mig varje morgon så sover jag till jag vaknar av att det knackar på dörren.
Gomorron!
Är det sol???
Ja!
Upp som ett skott, frukost! Redan kl 10 låg vi i vars en solstol. Kameran fick semester i dag, då jag glömde den i all hast, bilderna från stranden är Marlenes.

Vi har legat på stranden i sex timmar idag. Sol och moln. Blåsigt men varmt som tusan. Vågorna gick höga och när man badade så kände man riktigt hur benen flyttade på sig. Vilken kraft vattnet har! Höga vågor gick och flera gånger slogs jag omkull och låg därute och skrattade för mig själv och min oförmåga att resa mig upp ha ha!
De där vågorna,, ja de var väldigt grusiga eller sandiga. Hade dagen till ära tagit på mig en ny vit bikini i nåt bubbligt material. Behöver jag säga mer, den är inte vit längre!

Vid ett åt vi lite lunch sen gick vi tillbaka till stranden. Några regndroppar mötte oss då. Men tro det eller ej, solen kom igen. Och trots att det varit mycket moln så har vi blivit jättesolbrända idag. 
Vid fyra gick vi hem till den icke ovanliga kallduschen och det iskalla rummet.
Fick ett ryck och städade upp där, sorterade smutstvätt och rena kläder. Packade saker jag köpt. Kände mig som en tonåring som just städat sitt rum!

Nåväl, nu sitter vi på vårt favorithak med datorerna framför oss. Väntar på att min man ska visa sig här.
Innan vi går hem ska vi avsluta dagen med att hämta alla sakerna hos skräddaren!

Lite moln lite sol och varmt som fan!

Kommersen är i full gång blande de få turister som finns på stranden. Försäljarna är som hökar just när man lagt sig ner. Sen tar det en halvtimme eller så  då de fattat att vi inte köper något idag!

Under parasoll? Nej behövs inte, molnen far förbi mest hela tiden.

Vi hade sällskap hela dagen av den här lille sötnosen!


Sen kom en till liten vovve och la sig hos oss!

Det gäller att stänga av sitt mjuka hundhjärta när de här varelserna tittar en i ögonen!


Det här verkar vara ett vanligt sätt att transportera hästar här! Har sett flera ekipage idag!

På väg till restaurangen nu ikväll gick vi förbi det här älskande paret!

Som tur är har det blåst hela dagen, och havet är vilt även ikväll.

En vit liten kissekatt!

Kvällens förrätt, vitlöksbröd med tomat o ost!

Kvällens middag, kyckling med cashewnötter. Gott!

Inga kommentarer: