tisdag 26 juli 2011

Tisdagen i bilder

Idag är det tisdag och i skrivande stund är kl 18.45 här.
Vi har haft en dag på stranden och jag har upptäckt att man visst kan svettas i ögon och öron!!
Att bada är inte särskilt avsvalkande då vattnet är varmare än luften. Så det blir en stund i solen och en lite längre stund i skuggan. Som tur är, kanske man ska säga är det ganska molnigt så solen steker inte hela tiden.
Jag har också upptäckt att jag är en riktig svettgurka, är plaskvåt typ hela tiden och undrar om det finns någon medicin mot denna åkomma.

Glöm inte att det går att klicka på bilderna för att se dem större!


Frukosten har numera blivit lite större då jag upptäckte att jag var ashungrig någon timme senare om jag bara åt två rostade mackor. Dessutom är priset detsamma vad man än väljer.


Stranden

Vårt lilla ställe

Idag kom den omtalade ananaskvinnan, färsk frukt på pinne. Ananasen skalades och delades på plats.
Fantastiskt gott!

Ananas

Och en del andra frukter som vi fick smaka. Bananerna är goda, de andra konstiga sakerna vågade jag inte smaka på. Den röda bollen med "taggar" på kallade jag för pungkulan,,,,he he

Eftersom vi ätit ananas till lunch blev den riktiga lunchen lite försenad.
Det här åt jag!

Sen skulle vi gå hem, och i vanlig ordning så ändrade vädret på sig, hällande ösregn!


Vi satt under tak och väntade på att det värsta skulle dra över.

Väl hemma och i duschen insåg jag att jag visst fått färg. Ser för fan ut som en zebra.
Röd? Nej då, gyllenbrun. Men det gör inte ont nånstans.
Det enda stället jag har ont på är benen och fötterna som fått en del skavsår.

På vägen från "hotellet" till vårt första wi-fi hak ser det ut så här.

Det orange huset bor vi i, näst längst upp.


Så här ser det ut ungefär längs hela kustremsan. Den är ca 5 km lång.
Varje dag går vi ca 2 km för att komma till centrum och dit vi vill äta. Med packning, paraplyer och onda fötter. Allting ser ut som skjul om man tittar längs gatan.
Imorgon ska ni få se utsikten från balkongen!


Här kan man låna en cykel, med plats för både tre och fyra cyklister.

Längst till vänster är det stället vi sitter på nu.

Hittade dessa små godingar på seven/eleven. Flaskor med kläder på.

Nu har vi konferens med vars en dator som sagt. Vi är väldigt sociala, pratar inte ett dugg utan var och en sitter o glor i datorn. Måste en liten stund varje dag. 
Om en stund ska vi gå och prova kläder hos skräddaren! Spännande.
Sen avslutas kvällen förmodligen med lite mat!

Inga kommentarer: