söndag 31 juli 2011

När man fördriver en regnmulen söndag hos en frisör i Thailand

Eftersom det inte funkar att lägga upp bilder för tillfället och eftersom vi inte har tillgång till internet på rummet så kommer inläggen in  lite rörigt kanske,, här kommer en fortsättning på gårdagen:

Nu är klockan snart 23.30 här. Jag är hemma i min säng, har duschat av mig dagens damm och här är kallt o skönt i rummet! Men ensamt! Ikväll var internet himla segt och några bilder lyckades jag inte få upp.
Vi hade ju planerat att äta någon sorts internationell buffé men den var inställd pga regnet. Det fick vi tyvärr inte reda på förrän vi satt oss och beställt dricka. Så det blev en förrätt där som var jätte god. Sen gick vi vidare till vår norska restaurang och åt varmrätt och drack irish coffe. Och så naturligtvis med våra datorer.

Vi är väldigt sociala ha ha.

Vi hoppas nu på lite solglimtar imorgon så vi kan vara på stranden. För det är sol vi vill ha. Trots att man svettas som en gris så är det ju lite därför vi har kommit hit. Regn har ni väl i Malmö med kan jag tänka. Men här är ju varmt ändå!
Nu ska jag läsa lite o sen sooova.


Och här kommer dagens om hur man fördriver en regnmulen söndag på frisersalong i Thailand:

Söndag idag och vi sov länge, vilket inte gjorde så mycket för det har varit grått och regnigt hela dagen. Inte en solstråle så långt ögat kan nå! Så det blev gympaskorna på och paraply och kamera som enda lasten!
Och så frukost.
Sen var det tänkt att vi skulle gå på andra hållet och gå över bron som vi bor alldeles intill för att se vad som finns på den sidan.

Men någon i sällskapet tyckte att vi skulle gå in i en liten gata som vi inte gått på innan och där hittade vi en, bland massor, frisörsalong. Ja kanske skulle man färga håret!? Ja kanske ska vi göra det tyckte jag!

Sagt och gjort, det slutade med att vi tillbringat hela dagen där väntandes på varandra. Hårfärgning, slingor för mig och Marlene. Leif blev klippt och masserad!
Så kan man få en regnig söndag att gå fort! Vi är nöjda med resultatet i alla fall. Hoppas jag har en make kvar när jag kommer hem!

Nu en liten stund på rummet, sen bär det av till skräddaren för att förhoppningsvis se något som är färdigt och godkänt! Sen blir det middag på vanliga stället och förhoppningsvis bättre internet idag än igår så jag får med några bilder här.

Men det lär ju upptäckas!

Och just nu så har jag upptäckt att det inte funkar med bilder idag heller,,,, vetefan vad som är fel.
Hoppas att det blir bättre så bilderna kan läggas upp.

Inga kommentarer: