söndag 24 juli 2011

Söndag

Tog med oss datorerna idag när vi gick till stranden, och nu till lunch så visade det sig att det finns gratis wi-fi där vi brukar äta. Så enkelt det kan vara ha ha

Lite uppdatering från igår:

Om maten här,, jag är ju inte känd för att vara någon gourmet precis. Men jag anser inte heller att jag är kräsen. Jag äter i stort sett allt, som är vanlig mat!
I det ingår inte bläckfisk och andra läckerheter från havet. I vart och vartannat gathörn finns vagnar med just bläckfisk uppstuckna på pinnar som sedan grillas.
Överhuvudtaget så finns det mat, eller åtminstone saker som folk gillar att äta, längs gatorna här. Jag har dock bestämt mig för att endast äta på någonting som ser ut som en restaurang !
En liten bit från där vi bor finns några som är helt ok. Två av dem är norska! Jag skiter fullständigt i att folk tycker att man borde äta inhemsk mat. Jag äter det jag tycker är gott. Thats it!
Ikväll blev det sparrissoppa till förrätt och friterad kyckling till varmrätt. Det var riktigt gott.

Idag fick vi ju lite sol på oss, med betoning på lite. Här är det stranden som gäller, finns ingen pool här inte. Det är en fin, lång strand med klart vatten som säkert är 30 grader varmt det också! Och när man ligger där så kommer det försäljare stup i kvarten. Schalar, tröjor, tunikor, klänningar och gud vet allt.  Och idag har jag faktiskt lyckats pruta både på schalarna och på tunikorna. Har haft en god läromästare! Det är ju så att det är skitbilligt. Två tunikor för 110 svenska kronor!
Och speciellt till maken min vill jag säga att jag inte köper något som inte är fint eller onödigt! Jag tänker faktiskt också!

Lite småtrötta av den lilla solsvedan som snabbt släcktes av regnet har jag nu 21.30 hamnat i sängen med datorn i knät! Synd bara att det inte finns något internet här. 

Dagens frukost





Djur i havet, manet?



Dagens lunch

Nu har vi iallafall solat, badat och lunchat och snart bär det iväg till solstolen igen.

Inga kommentarer: