lördag 23 juli 2011

Resan börjar,,,,



20/7
Inläggen i den här bloggen blir inte riktigt som jag tänkt mig, eftersom det är jävligt svårt med internet här.

Den här resan började på onsdagen, närmare bestämt kl 12.00 lokal tid. Vet inte riktigt när den skulle vara slut egentligen men kl 16.10 lokal tid var vi på vårt hotellrum. Och då ligger Thailand fem timmar före Sverige.

I flera månader har jag sett fram emot den här resan, med både glädje och förskräckelse. Glädjen är ju lätt att se sådär innan men när det väl blir aktuellt så är allt väldigt svårt,,,, för mig. Förskräckelsen är ju den att lämna allt ifrån sig. Jag menar,,, vem ska städa, vem ska väcka barnen, vem ska ta hand om hundarna, vem ska tvätta,,,,och vem ska ta hand om mannen ????? Oh my god, va skönt det skulle vara att koppla av. Men det är bara att inse att jag inte tillhör den kategorin människor som kan det.

Egentligen så hänger jag bara på, goda vänners bokning och har inte kollat så mycket själv, har faktiskt inte kollat något alls. FAN säger jag om det nu då jag sitter visserligen i ett hyfsat rum men utan all nödvändig lyx såsom internet till exempel. Inte ens toapapper ingår i priset,,,ehhhh. Helt sant, trodde jag skulle bajsa på mig. Dessutom var det inte en upplysning man fick!!!! Utan när man kom till sitt rum och gick in,,,,, och det första man vill göra efter en 24 timmars resa är naturligtvis att BAJSA,, ja där kom det.,,,,, men naturligtvis är det så. Och det är då man upptäcker att det inte finns mer än två bitar toapapper. Det hela löser sig ju,, men när man då förstår att det kommer mera,,, ja då undrar man lite hur man rent praktiskt ska bära sig åt, som tur är finns det dusch,, så ,,behöver inte säga mer. Därefter går vi och köper toapapper.

När det kommer till resan,, ja, hmm samma sak där. Man lyssnar och läser,, men har tydligen totalt inte fattat något man borde. Det här med tider här och var i världen kan vara svåra att pussla samman,, ehhh ja så är det.

Vi lyfte från Kastrup 16.10 och flög till Doha, Qatar. Det tog ca 7 timmar. Sen flög vi vidare från Doha till Bangkok. Både jag och min kompis var helt säkra på att det var den lilla resan. Vi trodde den skulle ta ca 2 timmar. Men ack vad fel vi hade, både jag och hon fick en chock när vi insåg att den resan var lika lång, ca 7 timmar. Amen herregud, vi packade inte ens upp kudden för det var inte lönt för den ”lilla” resan. Hela tiden hade vi sagt till varandra , ja ja när vi kommer till Doha är det inte långt kvar. Ha ha.

När vi långt om länge landade i Bangkok tog det en stund innan vi hittade vår chaufför. Som skulle köra oss till Cha-Am beach. Och gissa om vi blev förvånade när vi insåg att det nästan tog tre timmar????? Näää varför skulle vi bli förvånade över det, ha haa ha,,
Nu garvar jag bara, för jag är så jävla dum att jag inte kollat något i förväg. För det kan man ju ganska lätt lista ut att det tar mer än sju timmar till Bangkok?!

Efter 7  plus 7 timmar flyg och 3 timmar buss så kom vi äntligen fram här 16,10. Och då hade vi nästan rest i 24 timmar. Sovit,, ja lite sporadiskt emellanåt. Helt jävla sanslöst. Och så kommer man hit och upptäcker först att det inte finns toa papper. Beroende,, oh nä inte alls. Jag är nog bortskämd. Men nästa gång jag reser ska jag åka med allinclusive. Men framför allt så SKA JAG HA MIN MAN MED MIG. Ikväll har jag bara gråtit sen jag kom in på mitt rum. Ensam och UTAN INTERNET! Jag vill hem och skulle kunna boka hemresan imorgon.
Det blev en liten runda här i Cha-Am. Lite mat, jag åt tomatsoppa och vårrullar. Två förrätter ha ha typiskt mig.
Drack en Mai Tai till, men lite sött var det allt.
Efter mycket strulande med datorn och internet så blev det en sömntablett och dundrade in i sömnen. Sov som en stock till grannarna väckte mig,,, vid halv tio.



Flyger över Dubai.

Inga kommentarer: