lördag 23 juli 2011

Första dagen!

22/7 2011
Sov gott inatt, mycket. Undrade vart jag var när jag vaknade! Men hoppade kvickt i samma kläder som igår, inte lönt att byta liksom, man blir ändå plasksvettig bara man kommer ut. Vi gick och åt frukost. Lite tråkig mat,,,,,,,,,men det är bra ändå!
Sen tog vi en taxi in till Hua Hin och ett stort köpcenter. Där gick vi runt o runt. Det första som inhandlades var en liten kameraväska,, typ 40 svenska kronor. J
Vi åt lite lunch där och jag drack en stor frappedrink med chokladglass. Sen började vi vår hemfärd,,,, gåendes. Jättebra med min artroshöft,,, FY för i Helvete vad ont jag fick i mitt högerben. Vi satte oss att vila o dricka nåt kallt, för här är faktiskt 31 grader varmt trots moln o regn!! Sen gick vi vidare och slutligen hittade vi en tuctuc som körde oss hem till Cha-Am. Gud var det var skönt.
Var hemma en stund och kollade hur vi skulle få igång internet, och jag lyckades,,,,jippi med min iPad. Efter lite (läs mycket) forskande har vi förstått att det inte finns något nät här där vi bor! Trots att det utlovats! Det var liksom det enda kravet jag hade för att kunna hålla kontakten med familjen där hemma.
Vi var och köpte såna här prepaid wi-fi kort, men här på rummet funkar det inte. Så då får man ta datorn med sig till en restaurang. På flygplatsen fick vi gratis simkort,  jag har tom klippt till ett sånt för att få in det i iPaden. Och på det viset lyckades jag få nät en liten stund och var hur glad som helst!

Man kan lätt konstatera att detta är mopedernas paradis. De färdas både två, tre och fyra stycken på dem. Helst utan hjälm. Överallt, i vartenda kvarter finns det en mopedaffär. Cyklar är också vanligt. Tandemcyklar för två, tre eller fyra cyklister. Och alla fordon kör på fel sida på vägen. Och i vanlig ordning tittar vi alltid på fel håll när vi ska gå över en gata.

Vi gick och åt middag, jag åt löksoppa och en peppar biff. Det var gott. Sen gick vi till ”skräddaren” och tittade på tyger och modeller. Har beställt tre st klänningar (modell finare) så nu krävs att jag blir bjuden på riktigt fina kalas med min man!

Sömntabletten är intagen, sova snart, sova sött, längtar hem!







Hela Thailand är fullt av elledningar

Shoppingcenter i Hua Hin



Lunch

Hade min man gillat,,,

och dessa oxå!

En hel avdelning med bara ris så långt ögat kunde nå.



 Trots moln o regn så är det hett

Tuc tuc från Hua Hin till Cha-Am



Sa jag mopeder!!







Leffes nya björnfötter :-)




En öl till maten

Löksoppa

Pepparbiff

Ödla

Hos skräddaren

Inga kommentarer: